سندتحول بنیادین˝نخستین قانون جامع تصویب شده در تاریخ آموزش و پرورش
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




سندتحول بنیادین˝نخستین قانون جامع تصویب شده در تاریخ آموزش و پرورش
بازدید : 312 |

 

 

اجرای نظام آموزشی 6.3.3 به عنوان پله اول اجرای نظام آموزشی 3.3.3.3
ورود پایه ششم به مقطع ابتدایی

مهرماه 91، به صورت رسمی نظام آموزشی 6.3.3 در سطح تمامی مدارس كشور به مرحله عملیاتی و اجرا در آمد، با ورود این نظام آموزشی جدید، پایه های مقطع ابتدایی از 5 سال به 6 سال افزایش یافت.

 همراه با 6 ساله شدن ابتدایی، براساس برنامه تغییر کتب درسی 2 پایه تحصیلی در هر سال، تغییراتی در کتابهای درسی پایه دوم ابتدایی ایجاد شد، همچنین کتب پایه ششم ابتدایی برای نخستین بار تهیه و تالیف شد.

 یادآور می شود؛ نظام آموزشی تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چهار دوره سه ساله تحصیلی در 12 پایه است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در طی سال های آتی به تدریج اجرایی خواهد شد.

 تدوین و پیگیری اساسنامه تاسیس دانشگاه فرهنگیان

پذیرش 56 هزاردانشجو در بهمن ماه سال 91

 به منظورایجاد تحول و نوآوری در نظام تربیت معلم کشور و تغییر، اصلاح و ارتقای برنامه های آموزشی و پژوهشی تربیت معلم، تأمین، تربیت و توانمند سازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با شایستگی های حرفه ای و تخصصی و توانمند درانجام مأموریت ها، دارای فضائل اخلاقی و ارزش های والای انسانی، «اساسنامه دانشگاه فرهنگیان » تدوین و چهارمین ویرایش آن با پیگیری ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شد.

 دانشگاه فرهنگیان در ترم اول شروع کار خود، یعنی بهمن ماه سال گذشته، 56 هزار دانشجو و دانشجو معلم را در 64 پردیس دانشگاهی در سراسر کشور پذیرا شد.

 اهمیت ادامه تحصیل فرهنگیان تا حدی است که می تواند ارتقای تعلیم و تربیت کشور را به همراه داشته و دانش آموزان ما از معلمان دارای تحصیلات عالیه و همسان با اطلاعات روز دنیا آموزش ببینند.

 تدوین و تصویب اساسنامه مدارس قرآنی/ایجاد 10هزار مدرسه قرآنی

1276مدرسه تخصصی قرآنی در ابتدایی

 در جهت توسعه آموزش عمومی قرآن در مدارس و ایجاد زمینه انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و آموزه های انسان ساز آن و فراهم کردن بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی، پیش نویس اساسنامه مدارس قرآن از طرف معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون برنامه های توسعه و منابع انسانی پیشنهاد شد و پس از بررسی های لازم در کارگروه و کمیسیون در صحن علنی شورای عالی بررسی و تصویب شد تا امروز شاهد برپایی 10 هزار مدرسه قران و همچنین 1276 مدرسه تخصصی قرآنی در دوره ابتدایی باشیم.

 اصلاح آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه سالی-واحدی پس از 17سال

ثابت صبح شدن آموزش در مدارس

 براساس این گزارش، اصلاح آیین نامه های آموزشی مدارس آموزش از راه دور،اصلاح آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه سالی – واحدی مطابق با سند تحول بنیادین پس از 17 سال، اصلاح آیین نامه آموزشی دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی در نظام جدید 3-3-6 مطابق با سند تحول بنیادین، تصویب آیین نامه ساماندهی نواختن زنگ مدارس در مناسبت های ملی و اسلامی، تصویب ساختار آموزشی مرحله اول آموزش بزرگسالان (نهضت سوادآموزی)، تدوین اساسنامه مدارس سمپاد و متناسب سازی آن با سند تحول بنیادین، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در نقشه جامع علمی کشور و ثابت صبح شدن آموزش در مدارس از دیگر برنامه و فعالیت هایی است که در سال تحصیلی 92-91 دنبال شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:سند,تحول,اداری,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس